Archief

Invloed van CMS-keuze op zoekmachinemarketing succes

6 januari 2009 door Roland Vonk

De keuze van een CMS is bepalend voor uw kansen op een goede positie binnen Google, zo stelt Eric Enge in zijn artikel "Choose Your CMS With Care".

In de wekelijkse Industrial Strength sectie op Search Engine Land beschrijft Eric Enge in zijn artikel Choose Your CMS With Care uitgebreid welke problemen er kunnen ontstaan wanneer een CMS onvoldoende aandacht besteedt aan zoekmachine-optimalisatie. Uit ons hart gegrepen, en we willen u dit  artikel dan ook niet onthouden.  

De keuze van CMS is een bepalende factor voor uw kansen op succes bij zoekmachine-optimalisatie. Een CMS dat hier onvoldoende aandacht aan geeft – en dat zijn er vele – kan leiden tot grote hoeveelheden “dubbele content”. Dynamisch gegenereerde URLs  kunnen er al snel toe leiden dat bezoekers een foutpagina te zien krijgen, in plaats van de pagina die u wilde presenteren. En er zijn vele CMS-systemen op de markt die u niet in de gelegenheid stellen om de (meta-)data te beheren die zoekmachines nu juist erg belangrijk vinden.  

U leest meer over deze problematiek in het artikel van Eric Enge.

Binnen Sitemanager CMS is bijzonder veel aandacht geschonken aan zoekmachine-optimalisatie, en aan het vermijden van de fouten die Eric Enge zo keurig opsomt. Ook in ons eigen zoekmachine-marketing blog vindt u een uitgebreide verhandeling over duplicate content. En ook op deze site vindt u bijvoorbeeld over het onderwerp URL-rewriting veel interessante informatie.

 

< Terug naar blogarchief

Vragen?

Wilt u dat wij u bellen? Dat kan!

Abonnementen

Blijf op de hoogte van onze producten en ontwikkelingen.

Neem contact met ons op

Science Park Eindhoven 5644
5692 EN Son

(040) 213 66 66