Tagging

Voorzie uw content eenvoudig van labels

Tagging stelt gebruikers in staat om informatie zelf te ordenen en te categoriseren door aan informatie trefworden ("tags" oftewel  labels) toe te voegen. Tagging is zeer snel populair geworden als ordeningsmechanisme, met name op sites waar gebruikers zelf content op inbrengen. Goede voorbeelden van sites die vertrouwen op tagging zijn del.icio.us (een site voor het delen van bookmarks), YouTube (delen van videos), Flickr (delen van foto's) en Technorati (foto's, videos en blogs). Maar ook bijvoorbeeld GMail maakt uitgebreid van tags als manier om informatie te categoriseren en snel terug te vinden.

Ordening in uw content

"What's in it for me", zult u wellicht zeggen. Hoe kunt u tagging op uw site gebruiken om een betere gebruikerservaring te creëren? 

Een frisse kijk op informatie met de tagcloud op www.muziekcentrum.nl

Door alle informatie in uw CMS te voorzien van labels schept u zelf een ordening in uw content. Deze kan gebruikers helpen om snel te vinden wat zij zoeken. Zij kunnen bijvoorbeeld op één van uw trefwoorden klikken om snel alle items te vinden die aan dat trefwoord gerelateerd zijn. Dit is een simpele toepassing.

Maar ook complexere toepassingen zijn denkbaar. Zo kunt u bijvoorbeeld gaan zoeken naar de overeenkomsten tussen sets van labels, en op uw site bij elk item de gerelateerde informatie tonen die er het meest mee maken heeft (de meeste overeenkomstige tags heeft).

Tagging biedt dus nieuwe mogelijkheden om de informatie op een site op een verrassende wijze te ontsluiten voor bezoekers. U kunt alle tags in een "tagcloud" laten zien, waarbij de termen die het meest voorkomen in de grootste lettergrootte worden getoond. .

Vragen?

Wilt u dat wij u bellen? Dat kan!

Abonnementen

Blijf op de hoogte van onze producten en ontwikkelingen.

Neem contact met ons op

Science Park Eindhoven 5644
5692 EN Son

(040) 213 66 66